origineel gepost door TonSR
moet me toch van het hart,wat er nu gebeurd met het keuren van
overhangen naar groter sterker enz.dat het keuren goed of fout
aan de keurmeester ligt is erg leuk open veel pespektief.
maar zoals ik hier in verschillende reactie,s lees wat de remmerij
betreft,dat daar niet naar gekeken wordt als hij maar aan de vertraging
voldoet,dan ben ik toch bang dat er op een bepaald moment wagens rondrijden met de standaard remmerij voor bvb 4 cil 1600 terwijl
er nu iets van bvb 6cil met tich meer pks erin.nu weet ik wel je bent zelf ook uiteraard verandwoordelijk voor wat je uitvreet met je auto
maar toch.als ik dan lees bic blok erin staandaard remmetjes ff gouw
keuren en later grotere remmen er onder hangen want dan heb je
in elk geval je papieren,nu begrijp je wel later wordt uitstel en na
uitstel krijg je laat maar en het gebeurd nooit meer.
jongens begrijp me niet verkeerd ik ga hier niet belerend zitten doen
dat is ook mijn bedoeling echt niet.
maar het gaat mij om een stuk veiligheid voor je zelf en anderen
dus ik weet niet of we met deze manier van keuren blij moeten zijn
let wel jouw auto met een ingebouwd bic blok en standaard remmetjes
en je rijd iemand het leven uit omdat de remmen het niet aan konden
dat vergeef je je zelf nooit.
althans ik zou het mezelf niet kunnen vergeven.
vgr tonsr.
In Lelystad werd wel degelijk naar de remmen gekeken.
Een aantal malen achter elkaar goed remmen, en ook van hoge tot zeer hoge snelheid noodstop maken.
Maar goed, dat weet je alleen als je daar zelf bent geweest.
Waar RDW meer huiverig voor is, is het feit dat men zelf remmen gaat samenstellen, zoals van diverse types iets bij elkaar zoeken, of remdelen gebruiken die géén type goedkeuring hebben zoals Willwood.
Verder is het zo dat wanneer je speciale remblokken (zacht) op bijv. originele remklauwen plaatst en goed afgestelde achterremmen hebt, hier al een enorme verbetering krijgt.
Ook de banden zijn zeer belangrijk, welk type, profieldiepte enz.
En ten slotte iemand het leven uitrijden kun je ook al met een 1.2. D'r is ook nog zoiets als maximale snelheidsovertreding, of gewoon associaal rijgedrag, je gewoon niet weten te beheersen.
Wanneer een verzekering kan aantonen a.h.v. een technisch onderzoek na ernstig ongeval dat betreffende veel te hard heeft gereden (bijv. lang remspoor) Kunnen zij best wel moeilijk gaan doen met uitkeren.
Ik ga nou niet roepen dat ik altijd netjes een heer in het verkeer ben (en geweest), maar door de jaren heen wel veel geleerd.