Nee, die pomp van Duparts is een Z20LET pomp, mijne een X20XEV pomp... Pompmechanisme is vergelijkbaar van deze twee, met ronde tanden dus. En de aanzuigbuis aansluiting is ook identiek. En beide pompen zijn met M8 draad voor de carterpan. Het enige werkelijke verschil tussen beide is dat de krukas keerring van de Z20LET ook past voor de C20XE en C20LET, maar die van de XEV heeft een kleiner gat. Maar als je hem er uit wipt en voor een paar euro bij de dealer een XE of LET keerring haalt dan klop je die er zo in, twee seconden werk...
De aanpassingen zijn werkelijk zeer minimaal hoor, maar het is inderdaad geen plug en play. Ik ben er van overtuigd dat er mensen zijn wie je de aanzuigbuis kunt toesturen en aangepast en wel retour krijgt. In Engeland ken ik er wel een paar, maar denk dat Andre Botter het ook wel doet voor je. En als je nou niemand vindt kan ik het evt. ook wel doen voor je. Maar dan moet ik wel even je pomp ook hebben, want heb wel een onderblok staan die open ligt om alles op pasklaar te maken, maar geen pomp met ovale aansluiting...
En dan die M8 draad, pak gewoon twee iets langere M6 boutjes, leg een ring en moertje bovenop de flens van de pomp en je bent klaar zonder al te veel gezeik. Is de makkelijkste en ook goed werkende opplossing...