origineel gepost door mr-turbo
een compressor ombouw is veel werk, een turbo ombouw is eigenlijk makkelijker en levert meer vermogen.
(Neem dan liever een lysholm, die zijn ook wat geschikter voor hogere vuldrukken...)
ik denk dat een 140pk max. realistischer is voor een originele 20e met geschikte eaton
het is zowieso heel moeilijk om te zeggen wat de motor nou zou leveren met een m45, het blijft natuurlijk ook een indicatie van wat men "kan" verwachten.
Maar het turbo/compressor verhaal, mijn idee erover en dan heb ik dat idee door het rond kijken op forums, tuners bellen etc etc. is de Turbo inbouw (wanneer je het laat doen) wel stuk duurder dan de inbouw van een compressor.
Maar na het inbouwen zal er ook een vermogen verschil zijn, dus tot in hoeverre kun je het vergelijken? Over wat meer werk is in vergelijking tot de hoeveel pk's je er ook weer uit haalt en wat je investeerd?
TocH?:hmmz
Misschien kunnen we een lijst maken met de aanpassingen en onderdelen die nodig zijn? Misschien kunnen we daar conclusies uittrekken? Lijkt me best interessant!