Ik kan niks zeggen over het rijden met een 2.2 16V (z22se) met caravan omdat ik zelf helaas geen heb. Maar de enige reden waarom de moderne diesel je makkelijk inhalen op grove en lange hoge stukken komt omdat de benzine auto hoge toeren moet maken op de pk's met koppel aan te spreken maximaal koppel van de z22se is bij 4000rpm en pk bij 5800rpm. En dat is minder makkelijk om mee te rijden dan bij een diesel die rond de 2500rpm gemiddeld koppel heeft van rond de 400nm en daarom is diesel heerlijk om mee te rijden vooral als je een caravan erachter hebt hangen.
ps: denk gewoon dat je er aan moet wennen om als je met een caravan rijdt hogere toeren moet rijden wat normaal tegen je principes gaat. Omdat je normaal
rustig rijd qua toeren omdat het motorblok voldoende power levert.
Ben afgelopen woensdag met gezin naar Movie world Germany geweest. Heb op de snelweg ook een paar dikke auto's laten zien dat Opel Zafira (MPV) mee kan komen met de dikke wagens zoals BMW, Mercedes, Audi. De mensen maar raar aankijken als je ze voorbij rijdt met ruim 200KM per uur. Ik vind persoonlijk de
2.2 16V een geweldig goede motor vooral voor op de snelweg. Heerlijk vermogen en rijdt vooral heel soepel.
Nog even over het olie verbruik van mijn z22se. Bij mij maakt het niet echt uit hoe of wat ik rijd. Als ik alleen maar korte stukken rijd of lange stukken mijn
olie verbruik blijft gemiddeld helaas altijd het zelfde namelijk 1 liter olie op 1200KM. Heb tijdje geleden de carterventilatie klepje nagekeken. Die was inderdaad goed
vies daarna heb ik alles netjes schoon gemaakt carterfentilatie klepje, luchtinlaat waar olie in zat. Maar mijn olie verbruik blijft helaas het zelfde. Denk persoonlijk dat bij mijn blok het de klepseals zijn. Want mijn blok is rondom helemaal schoon geen olie resten te zien. Heb inmiddels nu 4000KM een olie tankje gemonteerd maar zit nog steeds geen rotzooi in. Mijn blok heeft nu bijna 220.000KM gelopen.
Olie tankje gemonteerd;