origineel gepost door giuliettaevo
Je moet die bouten niet gebruiken in een turbo...:thumbdown
RVS bouten moet je ook nooit gebruiken in een motorblok, krijg je namelijk nooit meer los, breken af.
Het materiaal verandert door de hittecycli die het ondergaat als het steeds heet wordt en afkoelt.
Veel succes met losmaken als die turbo er een tijdje op gezeten heeft...
Een RVS a4 bout is overigens qua treksterkte een stuk zwakker als een gewone 8.8 bout. Maakt in dit geval niet uit maar onverwoestbaar zou ik het niet noemen....:hmmz
Koperen ringen zou je kunnen gloeien als je ze wilt hergebruiken.
Smeer de bout alvorens je hem erin draait even in met wit zuurvrij montage vet, mocht je dit niet hebben kun je ook koper vet gebruiken.
Mocht hij er dan uit moeten dan lukt dat ten alle tijden natuurlijk. Maar dat lijkt mij meer dan logisch natuurlijk. Dit doe je met alle bouten in je blok. Anders heb je kans dat iets invreet. Maar met welke metalen heb je dat niet. Dit is vooral belangrijk met RVS in Aluminium.
Het gaat bij de banjo bout niet om de trek sterkte, sterker het heeft niks te houden. Vast is vast en klaar. De koperen washers kun je idd hergebruiken mits ze niet gerafeld zijn. Mochten ze wel beschadigd zijn raad ik aan nieuwe te gebruiken ipv hergebruiken.
Omdat ik toevallig een potje montage vet heb staan zal ik op iedere bout een likkie doen alvorens ik hem in zijn verzend zakje stop. Ik heb het toch liggen.
Wrijf het vet er niet af met een doek, alvorens je de bout gaat monteren. Anders is mijn actie voor nop.