Na bijna een maand niets gedaan te hebben aan mn project door drukte op het werk, vandaag toch maar weer eens begonnen...
Omdat ik 's avonds pas rond een uur of 7 kan beginnen heb ik besloten eerst maar eens te kijken hoe goed de Calibra motorisch is.
Nu wilde deze niet mooi lopen en bleef er een storing in zn klopsensor zitten, ook de hele aftermarket airco ga ik niet overbouwen.
Nu heb ik eens gekeken hoe alles aangesloten was zo links en rechts... VERSCHRIKKELIJK, draadjes in elkaar gedraaid en afgetaped... nergens gesoldeerd of met stekkertjes gewerkt... gewoon eerste klas BRAS...
Ik heb de hele rotzooi ertussenuit geknipt en de goede kabels aan elkaar gemaakt, nog niet helemaal netjes, maar dit komt wel zodra ik de kabelboom er helemaal langs heb liggen. Eerst maar eens zorgen dat het motortje netjes loopt en zonder storingslampjes rijdt.
Foto's
Het ex-alarm wat er ooit eens ingezeten heeft.
Bekabeling van de DiaVia airco
Kan overigens iemand mij vertellen waarvan de brede gele stekker op de foto is?
En weet iemand waarvan dit 2-polige stekkertje is?
Dit is nog tussendoor samen met een maat, een C20NE met SEH zuigers, andere nokkenas, andere stoters en klepveren, Lexmaul inlaat, spaghetti uitlaat voor in een A Corsa.
Ook heb ik mezelf nog een Eibach Pro-kit cadeau gedaan :agent
Jeroen