Ik heb achter de dashboard midden console een schakelaartje gemaakt waarmee ik hem on the fly in zelf diagnose mode kan schakelen. Echt een erg handige optie!king:
Maar idd als de ECU zelf kapot is popt er lang niet altijd een error code op, was toen ook niet en was ook te rijk mengsel.
Dat was ineens ontstaan na uren lang rijden terug uit zuid frankrijk van vakantie, ineens begon hij iets in te houden. Dus bij een pomp gestopt, nou ik hoefde de motor niet eens meer uit te zetten, dat deed hij zelf al.
Dus verzuipen, met vol gas startte hij prima... Dus toch maar een stukje nog door gereden in de hoop thuis nog te kunnen halen, maar na honderd kilometer en toenemende klachten de auto maar laten repatrilleren door de ANWB.
Bij aankomst bij de garage weken lang op die prutsers zitten wachten omdat ze het uitlees kastje kwijt waren, toen ineens doorgebrand...

uke
Auto opgehaald en zelf aan de slag gegaan en werkelijk alles vervangen, sommige onderdelen zelfs meer dan één keer! Weken stoeien en ergernis en een hoop geld verder kon ik nog maar eén ding bedenken. ECU op de sloop gehaald voor 5 tientjes, erop geklikt en gaan met de banaan!!!:sleeping
Sinds deze ervaring besloten zelf alles maar te moeten kunnen en weten en oplossen aan mijn auto, laat geen enkele garage er met de vingers meer aan! Je wordt toch altijd opgelicht is mijn ervaring (helaas)....:argue