Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@hawk45 wrote:Valt dit niet meer bij opel onder de carroserie garantie die is best lang en compleet verzinkt zou je geen roest mogen verwachten????
Dat valt inderdaad onder de garantie.
2 kleine puntjes : om aanspraak te kunnen maken op die garantie moet de auto ten eerste sinds aflevering al zijn onderhoud & reparaties bij een erkend Opel dealer hebben gehad en ten tweede dient diezelfde dealer tijdens al deze beurten ook de carosserie te inspecteren en in het boekje af te stempelen.
Hoef denk ik niet uit te leggen dat de kans dat je aan al deze voorwaardes voldoet zeer klein is aangezien ik nog geen dealer heb gezien die dat laatste doet / deed.
Ik heb al een aantal gedaan. En elke keer was al meer dan de helft van het materiaal weg geroest. Opel gebruikt niet voor niks 2mm dik metaal voor de schotels.
Na het vervangen die plastic doppen een enkeltje prullen bak geven. En de boel verzuipen in ML of tectyl.
Schotels vervangen :wtf man da's een klus veel laswerk en afwerking spuiten :swear
Heb sinds kort een astra H en na het lezen van dit item dacht ik even kijken en inderdaad daar zit veel roest, ik heb de auto gekocht met 6 maanden Bovag garantie maar of dit er onder valt weet ik niet ga het toch navragen.
Dit had ik echt niet verwacht van een opel dacht dat ze een dergelijk probleem wel zouden oplossen heeft toch met de verkeers veiligheid te maken.
Ik heb al een aantal gedaan. En elke keer was al meer dan de helft van het materiaal weg geroest. Opel gebruikt niet voor niks 2mm dik metaal voor de schotels.
Na het vervangen die plastic doppen een enkeltje prullen bak geven. En de boel verzuipen in ML of tectyl.
Schotels vervangen :wtf man da's een klus veel laswerk en afwerking spuiten :swear
Heb sinds kort een astra H en na het lezen van dit item dacht ik even kijken en inderdaad daar zit veel roest, ik heb de auto gekocht met 6 maanden Bovag garantie maar of dit er onder valt weet ik niet ga het toch navragen.
Dit had ik echt niet verwacht van een opel dacht dat ze een dergelijk probleem wel zouden oplossen heeft toch met de verkeers veiligheid te maken.
Pm beantwoord. Ik bedoel dus niet de veerpoot kokers aan de auto zelf.
Ik weet niet of dat veel werk is die schotels, ik had snel wat gezienmet plastic clips aan de bovenkant dus het zou kunnen dat de schotels los te vervangen zijn zonder te lassen, ik weet niet of iemand dat al eens geconrolleerd heeft ?
@opel-mark wrote:Ik weet niet of dat veel werk is die schotels, ik had snel wat gezienmet plastic clips aan de bovenkant dus het zou kunnen dat de schotels los te vervangen zijn zonder te lassen, ik weet niet of iemand dat al eens geconrolleerd heeft ?
mark
Ja die schotels zijn makkelijk te vervangen met het goede gereedschap.
eerst haal je de veer poot er onder uit door die klemmen los te halen.
Je kan ze gewoon slopen die klemmen kosten bij de dealer 2 euro per stuk. (4stuks nodig)
dan de veer poot los halen aan de onderkant.
Veer op spannen, en de bovenste moer los en nieuwe schotel plaatsen.
Dat ziet er niet best uit , is dit een probleem bij alle astra H modellen of tot een bepaald bouwjaar?.als mijn astra morgen terug is ook maar eens kijken.heeft iemand dit al eens laten vervangen bij een garage?en wat waren de kosten?
Duurt net te lang om ze in serie te maken voor verkoop, wel een wereld oplossing :wors
Ik heb voor een paar ATC leden zo'n setje gemaakt, maar er zit inderdaad wel veel werk in, wie weet komt er ooit een chinees met 10.000 van die doppen op de markt voor een appel en een ei. :jerry
Is dat schrikken!
Na deze topic gelezen te hebben ben ik ook maar eens onder de motorkap gedoken.
De doppen kun je gewoon met je nagels lostrekken.
Links ging het goed: geen roest onder het dopje van de veerpoot. Dat gaf de hoop bij die "3%" te horen......
Rechts was het minder: aanzienlijke roestvorming. Ik heb beide dopjes voorgoed verwijderd en ga binnenkort de boel eens goed schoonmaken.
Schoongemaakt met borstel en schuurpapier en ingespoten met roest stop van een grote Actie winkel in NL.
update 2018: ik spuit ze steeds vol met WD40 en nog steeds geen nieuwe roest.