Het grote demonteren is begonnen. Ik kom meer roest tegen dan gehoopt, maar het is tot nu toe te overzien.
Lamp oor rechts is zo goed als weg, en net onder de accubak zit ook een aardig gat. Maandag lampoor bestellen, en meteen even een lasapparaat lenen.
Het pas gekochte spatbord gepast: is langs de motorkap veel te hoog, en langs de keienvanger te lang. Baal er van, maar ik ga het niet passende spatbord de onderkanten overzetten op de originele. De andere kant past redelijk, maar is 5 mm te lang. Hier denk ik nog even over na.
Ook nog even een vraag: Mijn koelvloeistof blijft deze rara kleur hebben. Het is volgens mij roest water, als hij een dag stil staat dan is de roest bezonken, en de vloeistof helder. Dus mijn diagnose is: niet de kop gescheurd? (overigens geen drap op de dop of zo)
Ik vond nog een briefje, wat ik na de 16v inbouw ergens achter gestoken had....toch bijna 10.000 km in een ruim jaar, had ik niet verwacht
Het gas stangen stelsel gepoetst met een roterende staalborstel, best mooi geworden. Hierna in de blanke lak gezet, ben erg benieuwd hoe lang dit mooi blijft
Ik had weinig zin meer om te sleutelen, dus de ruitenwisser motor ook maar even gedaan:
En nog even een foto van de oude meuk die er nu nog onder zit: