Nou, vandaag de tijd genomen om de uitlaat te veranderen. Ik raakte bijna elke vluchtheuvel, en zelfs een iets bollende weg was al een probleem. Het meest zag ik op tegen het spaghettie spruitstuk, deze zat 3 cm te laag, en ik zag me alle pijpen al inkorten

, wat een berg extra werk is. Maar één van de vorige eigenaren had in zijn wijsheid besloten om het gehele y-stuk los te maken, en met uitlaatklemmen weer te bevestigen. Dit bracht met zich mee dat de 2 pijpen die te laag zaten (na verwijdering van het y stuk) makkelijk een cm of 3 omhoog konden, want het gehele spruitstuk bestaat dus uit 2 delen. Y-stuk er weer op, en dat zat iig weer goed. Vervolgens het gehele tussenstuk naar de dempers met diverse delen pijp netjes gemaakt, en meteen zo strak mogelijk tegen de bodem gemaakt. Al met al heb ik zo'n 3 á 4 cm gewonnen, en dat is echt een wereld van verschil. Het y stuk lekt nu wel, maar ik ga van de week het gehele spruitstuk los nemen, en daarna gewoon dicht lassen zodat de (amateurische) uitlaatklemmen niet meer nodig zijn
De oude pijp die uit vrij veel losse delen in elkaar gebakken was, en veel te laag hing
De nieuwe zelf bouw tussen pijp, rond 63,5
Hier het Y-stuk, wat vast gelast gaat worden zodat de klemmen weg kunnen, en hij ook dicht is