@dutch wrote:@OpeltjeJanssen wrote:@dutch: op zich heb je daar wel gelijk in maar aangezien wij ook naar het buitenland willen met de Zafira denk ik dat de km's wel belangrijk zijn. Of ga ik daar de mist in?
Hoe de kilometers gemaakt zijn is imho minstens net zo belangrijk als het aantal kilometers.
Neem zo'n auto die vooral gebruikt wordt om de kinderen naar school te brengen. Vier keer per dag een koude start, blok dat in die anderhalve km naar school niet warm wordt, maar met 12 km per dag gaat het niet hard met de kilometers.
Aan de andere kant van de schaal iemand zoals m'n schoonvader, woonde zo'n 60 km van z'n werk, dus in 1 enkele reis al evenveel km's als de schoolauto in de hele week. Met het koude blok de wijk uit, met lauw blok op een 80 weg en de rest snelweg. De kilometers liepen ondanks het carpoolen gestaag op en die auto's gingen eindeloos mee.
Voetje speelt ook een belangrijke rol, schoolmamma (beetje stereotype, ik weet het

) in de stress want laat, dus hop, raggen met die bak. Kennis van me dacht ook dat het blok warm was aan het eind van de straat. Alleen woonde hij in een heel kort straatje, die heeft zelfs een Mazda blok aan gort gekregen.
Haha :mrgreen:. Tja daar heb je gewoon helemaal gelijk.