Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
@MR bone ok bedankt, heb van het weekend een blok weten te bemachtigen met costcast, ik ga die laten afpersen en vlakken en als dat goed is zet ik die erop, weet iemand ook als je nieuwe kleppen steekt of je ook gelijk nieuwe geleiders moet plaatsen?
Nieuwe klepgeleiders hoef niet. Wel moet je ze opnieuw inschuren. En ik zou er uiteraard 16 nieuwe seals in prikken. Let ook op qua lengte van de kopbouten, daar zijn namelijk 2 lengtes in.
Precies. Alleen optie 2 ziet er niet uit. Krijgt je zo'n slang vanaf je uitlaatspruitstuk tot onder je verdeler en blijft je altijd een risico houden dat die slang stuk gaat of gaat lekken.
Het is trouwens een oliekanaal wat scheurt en geen kvs kanaal. Dus komt er olie in de kvs, en niet andersom! Oliedruk is immers hoger dan de kvs druk.
Niels heeft speciale buisjes laten maken. Mijne is denk ik ook aan de beurt. In het voorjaar komt er toch een nieuwe riem op, dus laat het dan meteen verhelpen.
Die slang van die foto ziet er nog redelijk uit omdat die aan de zijkant zit. Maar heb ze ook gezien dat die vanaf het imbusboutje tussen cil 2 en 3 net boven je uitlaatspruit naar je verdeler gaat. Die optie ziet er niet uit en vind ik persoonlijk zwaar beun. Ook word er gezegt dat met die optie het langer duurt voor dat je olie op ze plek komt omdat die als ware een omweg neemt, maar of dit echt zo is????????
Wat ik eerder al zei; die slang kan ook weer gaan lekken en je moet alsnog dat oliekanaal afdoppen. Dus believe me en neem gewoon een PIJPJE. Ben je gelijk in 1x van al het gezeik af.
Ik heb het oliekanaal dicht laten lassen en een bypass buiten om gemaakt zoals op de bovenste foto. werkt perfect.
Heb het er toen met freekcorsa over gehad ,die kwam met een verhaal over klepstoters die te laat olie kregen. Heb er zelf nooit iets van gemerkt. Tikte nooit ook niet na 3 maanden stil staan.