Jeetje, als ik dit allemaal lees, ben ik bijna huiverig om een Hybrid 4 aan te schaffen
Ik rij nu een Grandland X van het eerste uur en ben daar op zich best te spreken over (op wat franse dingetjes na . . .). Hij heeft destijds wel zijn kuren gehad, maar dat is allemaal redelijk opgelost, het blijft voor mij een heerlijke auto. Nu is mijn oog gevallen op een demo-Grandland X Hybrid 4. Zelfde uitvoering (behalve helaas een verwarmd stuurwiel, verwarmde achterstoelen en zonneschermpjes in de achterdeuren), maar dan een half elektrisch. Goed voor het milieu ;-) denk ik, maar als ik dan voorgaande draadjes lees, begin ik te twijfelen of ik het wel moet doen. Even een paar vragen aan de mensen die het 'probleem' van het niet meer elektrisch kunnen rijden ondervinden:
- Hoe vaak wordt dit ervaren, is dit om de ...km of om de maand, half jaar? Oftewel, hoe vaak moet ik een stuk van 100km gaan rijden? Is dit elke maand, vind ik het een beetje zonde, maar als dit eens in het half jaar/5-10.000km is, kan ik er mee leven.
- Wat is de beste modus om mee te rijden, om het 'vervuilen' van de verbrandingsmotor te voorkomen?
- Op het Duitse forum lees ik dat er een update voor de GLX Hybrid 4 is. Weet iemand welke versie dat is (zodat ik het kan nakijken) en wat zijn de ervaringen hiermee?
Zijn er nog 'negatieve' ervaringen aan de Hybrid 4 die genoemd moeten worden, of is het voor de rest gewoon een toffe bak?