Vandaag geen gezeur, morgen wel, dat is wat ik bedoel te zeggen, je kan er nooit of te nimmer vanuit gaan met immitatie. Als het betaalbaar is en te krijgen koop ik met alles liever origineel, zeker dingen waar een hoop werk in zit, en die met precisie moten passen. In dat opzicht is een homokineet denk ik net effe wat minder kritisch als een wiellager of een naaf.
Mijn toplagers waren ook hartstikke mooi, men had alleen de spuitbus met te zacht rubber er bij gepakt in de fabriek, met als resultaat dat ze zeer ver doorzakten en de bovenste veerschotel aanliep. Luid geknars. En dat is echt klote om weer te moeten vervangen. Ook in dat opzicht is een kineet niet het einde van de wereld om te vervangen, maar fijn is anders...
Verschil met de cross is, je weet dat dingen stuk gaan en toch vervangen moeten worden op korte termijn. Daarnaast rij je met minimaal gewicht. Mijn straatkadett rij ik met een gezin in, veel bagage en een aanhanger. Die auto moet gewoon zo min mogelijk stuk gaan, en gaan dus ook gewoon SKF wiellagers op, of andere merken die minstens voldoen aan originele kwaliteit.