Volkomen mee eens ik zie ook altijd van die imitatie shit die mijn oog verblinden. Vooral als mijn moeder naast me zit, die heeft hele slechte ogen en kan niet tegen fel licht. Zet altijd zonnebril op voor zulke lichten en ik kijk de andere kant uit. Maar niet elke set hoor, een vriend zijn vader had ook imitatie set en daar had ik juist helemaal geen last van. Was ook een vw, maar daar zaten die bolle lenzen in. Ik denk denkt dat het verschil maakt als je imitatie in een komplamp zet die geen bolle lens heeft. En van de BMW rijders met ronde lenzen heb ik ook geen last van. Meestal van die vw en seats zonder bollen lenzen koplampen.
Xenon hoort (mag ook alleen?) in verstralers die het licht kunnen bundelen en verdelen, anders krijg je het zelfde effect alsof iemand groot licht op je schijnt. weet niet of dit helemaal klopt. Maar je normale licht mag in geen een geval een andere weggebruiker hoe dan ook verblinden. Is ook gewoon apk afkeur.
Bollenzen met Xenon waarvan de bundels goed zijn afgesteld geven een enorm mooi effect en voldoende licht om prettig en verantwoord te kunnen rijden. Helaas denken niet alle automobilisten zo.