Goedemiddag allemaal,
Ik zal ook eens een update geven wat ik onlangs aan mijn Kadett heb laten doen,
dit klinkt een beetje lui misschien maar omdat ik de dingen niet zelf kan ben ik genoodzaakt dit te laten doen want het moet uiteraard wel goed gebeuren.
Als eerste moest hij eind april naar de apk, daar kwam hij uiteraard niet doorheen want dat kunnen jullie van de laatste Kadett E meeting nog weten dat de uitlaat zo lek als een mandje was.
Dus die is van voor tot achter in zijn geheel vernieuwd.
Verder heeft de Kadett de laatste jaren weinig gereden omdat mijn ziekte mij hierin tegenhield en ik beter met de Vectra kon rijden want deze heeft stuurbekrachtiging en met een pacemaker een auto zonder besturen wordt soms te pijnlijk.
Nu ben ik onlangs getransplanteerd ( ik laat de exacte periode buiten beschouwing ) en heb ik geen pacemaker meer dus de Kadett neemt de rol als daily driver weer een beetje over van de Vectra. Omdat ik de Kadett simpelweg weer de baas kan en dit leuker vind.
Verder heb ik de gehele distributie laten vernieuwen, dit heeft mij nog een hoop gedoe opgeleverd.
Normaal ga ik altijd naar de garage bij mijn geboorteplaats, echter nu dacht ik even makkelijk te zijn en liet het bij een onder dezelfde vlag werkend bedrijf doen in bij mij in de buurt (ik noem hiervan de naam niet omdat dit uiteindelijk netjes is opgelost) maar toen de nieuwe distributie er uiteindelijk inzat haalde ik hem op echter vond ik hem een beetje ongelukkig klinken. Ik zei hier na een proefritje wat van en er werd nog even gekeken, conclusie was moet nog op elkaar inwerken. (toen dacht ik al..) vervolgens reed ik weg de hoek om omdat ik dacht ik geef het een kans plus ik moest ergens op tijd zijn. Om de hoek aan gekomen ging de toerenteller van het pad af de motor stotteren en kwamen er ondanks dat ik niet meer rook flinke rookwolken in de auto, zo de bushalte ingestuurd. Ik garage gebeld ik sta om de hoek, kom me maar halen en neem voor de zekerheid de brandblusser mee.
Nou we zullen straks even kijken kom vanavond maar weer ophalen, echter ik moest weg dus ik was naar de auto die stond achterin geparkeerd gelopen / de klep was reeds geopend dus ik kon bij de motor kijken. Conclusie de dynamo had honger en heeft de kabelboom opgegeten (deze was niet netjes teruggebracht zoals deze hoort te liggen) 3 draden volledig door toen was het over met het rijden. De andere monteur begreep wel dat ik nog andere dingen te doen had en heeft gelijk nieuwe stukken draad gesoldeerd en verpakt in speciale tape. Vervolgens op pad gegaan en paar dagen gereden. Bij mijn ouders op de koffie gaand was ik in de buurt van mijn garage en de Kadett ging steeds vervelender klinken, en ik vertrouwde dit voor geen meter. In de garage aangekomen heeft de monteur de distributie bekeken en de conclusie was gauw getrokken, de riem was er zo strak ingezet dat je met je hand geen enkele speling meer kon bewerkstelligen. Ik mocht niet meer verder rijden want dit kon verkeerd aflopen. Nu moest hij binnen een week weer een nieuwe distributieset krijgen en die kreeg hij ook. Gelijk nieuwe v-snaar en olie plus filter laten vernieuwen en zo ook het luchtfilter, en hem verder na laten kijken was nog een slangetje vergaan dit is ook vernieuwd. Het vervelende geluid bleek dus de waterpomp te zijn die nogal benadeeld werd door de te strak staande riem.
Verder heb ik hem van de week naar de dealer gebracht want hij reed niet zuinig en op en op een gegeven moment wist ik waarom hij stond de benzine nadat ik getankt had en parkeerde er van onder weer vrolijk uit te lekken,
Dus moest de ik dacht retour benzineslang vernieuwd worden dit is nu ook weer in orde.
Ik ben ongetwijfeld nog wat vergeten maar dat zal ik een volgende keer wel weer beschrijven.
Ik weet dat het een lang verhaal is en dat sommige dit misschien niet kunnen waarderen, echter staat er nergens dat je het verplicht moet lezen. (ikzelf vind uitgebreide verhalen juist wel leuk)
John