Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Wie kan mij vertellen hoe ik de dynamo van een astra f vervang? Ik ben er inmiddels achter dat deze een spanrol heeft voor de multiriem, maar zie nog even niet (werd al wat donker...;-) waar deze allemaal vastzit. Kan het loshalen gewoon van bovenaf?
Zeker van bovenaf te doen! Zit maar met twee bouten vast, een korte aan de bovenkant en een lange aan de onderkant. Die aan de onderkant vormt het scharnierpunt om de riem te spannen, die aan de bovenkant om het dan mee vast te zetten...
Twee keer sleutel 13 (of één en een ratel) en dan zitten er nog wat draden aan de achterkant. Die zitten vaak met een moer vast, draden hebben dan een oog aangeknepen. Soms zit één draad met een stekkertje...
HAAL WEL EVEN DE ACCU OP 1 POOL LOS!!!!
Zorg wel ook weer voor een goede massa verbinding naar het blok! Ook al zou je denken:"Hij maakt toch al contact op het huis?!?" Nee, dat doet hij dus niet!:vertag
Dank voor je antwoord, maar ik heb net even gekeken en deze lijkt met drie bouten vast te zitten, dus niet meer de oude methode met onder een scharnierpunt en boven een bout waarmee je de spanning afstelt??:hmmz
nee, hij lijkt aan de onderkant vast te zitten, en op twee punten een de bovenkant, waaronder 1 met behulp van een extra stang vanaf het motorblok. Heb een foto gemaakt, maar die is vrij onduidelijk
heb hem er al uit. Onder zit hij vast aan het blok met een pin waar hij om heen kan scharnieren. Boven op twee plekken aan twee stangen vanaf het blok.