Van WEZEL vervangend achterlicht Corsa C

Waarom niet gewoon op een sloop er 1 zoeken?

Eventueel deze mannen vragen via FB, die hebben pas geleden wat Corsa C gesloopt, mogeljik hebben die nog wat liggen.

O, dat is eenvoudig beantwoord. Omdat ik totaal geen zin heb om een sloper te laten inschatten of de lens nog in goede staat is. Mijn linker is als nieuw, de rechter als je kijkt zit vol haarscheurtjes en als je beter kijkt ook hier en daar een langere breuk. Ik zie het namelijk niet zitten elke keer een kilometer of 20 heen te moeten rijden om er achter te komen dat de lens net zo slecht is.

Dus als iemand het antwoord op mijn vraag weet, hou ik me heel erg aanbevolen.

Nou, dan zal ik maar mijn eigen vraag weer beantwoorden.
Er is zo goed als geen enkel verschil tussen het originele achterlicht van mijn Corsa C en het Van Wezel achterlicht. Als je heel erg goed kijkt, lijken de niet rode gedeeltes in de lens iets lichter te zijn dan bij het origineel, maar dit is iets wat niemand op zal merken en automatisch aan de lichtval zal wijten.
Ik vind het absoluut acceptabel, en ik ben een enorme mierenneuker als het om mijn autootje gaat ;)

TIP, koop het bij MijnAutoOnderdelen.nl waar het heel wat goedkoper is dan bij Autodoc of Winparts.

Van Wezel maakt zelf geen verlichtingsdelen.
Ik heb vorig jaar voor mijn Volvo een koplampenset van Van Wezel besteld, bleken er gewoon Depo's geleverd te worden.
En die waren al stuk voordat ze gemonteerd waren (heel slecht lichtbeeld, nog slechter dan de originele na 15 jaar).

Ow, wat daar dan precies is gebeurd weet ik ook niet. Ik heb de oude ernaast gehouden en het is dat er geen sticker van GM op zat, anders zou ik getwijfeld hebben of dit niet een OEM achterlicht was. De kwaliteit van mijn achterlicht was zeer hoog. Woog het zelfde en klopte tot in het detail. Netjes in beschermende plakfolie.

Ik heb vorig jaar voor mijn Volvo een koplampenset van Van Wezel besteld, bleken er gewoon Depo's geleverd te worden.
En die waren al stuk voordat ze gemonteerd waren (heel slecht lichtbeeld, nog slechter dan de originele na 15 jaar).
Ik lees er net over i.d.d. dat vooral bij Volvo en Volkswagen aftermarket onderdelen via Van Wezel je de DEPO of TYC onderdelen moet vermijden als je met zekerheid geen miskoop wilt. (Soms goed/Soms slecht). Helaas heb je bij van Wezel geen zeggenschap (denk ik) over de kwaliteit. Misschien is het wel mogelijk om op voorhand aldaar premium onderdelen te krijgen maar ik heb geen flauw idee of je bij van Wezel direct de onderdelen kunt betrekken. Gelukkig heb je wel het recht om het terug te sturen als het niet deugt.

Het probleem is niet dat je het niet mag terugsturen, maar dat je een avond aan het ombouwen en kloten bent en dan tot de conclusie moet komen dat de nieuwe spullen slechter zijn dan wat je hebt.

Ik begrijp hem. Dat is klote inderdaad. Ik dacht, omdat je zei dat hij al stuk was toen hij afgeleverd werd, dat je het niet eens meer geprobeerd had te monteren, maar jij bedoelde waarschijnlijk het zwaar buiten specs zijnde als "stuk".

Terug
Naar boven