hier een goute uit een topic van het vectra gedeelte:
[rquote=1872639&tid=96170&author=tuinmeubel][rquote=1872158&tid=96170&author=rooiepeet][rquote=1871694&tid=96170&author=tuinmeubel][rquote=1871577&tid=96170&author=rooiepeet]wat ik vandaag gedaan heb is de vectra aan de kant moeten zetten bij ons op de werft.
ik kom vanavond een rotonde af schakel naar zijn 3 met een gangetje van 40, geef vervolgens een beetje gas ging me mm lampje branden en gelijk daarna weer niks aan de hand.
kom ik bij de volgende rotonde moet ik afremmen valt heel de motor uit.
dus ik starten pleurt ie gelijk weer uit, starten met beetje gas en hij doet het weer.
rijd ik een stukkie verder want daar was geen plek om hem aan de kant te zetten en ik stop op een parkeervak pleurt ie weer uit.
tijdje uit gelaten en hij doet het weer prima, rijd gewoon normaal en blijft het doen.
toch maar richting huis (3km) ben ik bijna thuis dacht ik laat ik eens wat proberen, dus ik 50 in zijn 5 en vol gas en ja hoor motorlampje gaat aan, ik kom weer bij een rotonde en moet afremmen pleurt ie weer uit.
starten met gas en beetje gas blijven houden tot dat we weer een gangetje hebben en toen bleef ie het weer gewoon doen.
wat ken dat nou wezen?
van het weekend maar eens uit gaan lezen denk,
[/rquote]
Hmmm, klinkt op zich bekend... ik heb een tijd geleden ook zoiets gehad en toen bleek het een vacuum probleem te zijn. Het vacuum slangetje was gescheurd. Misschien is dat het bij jou ook wel ?
[/rquote]
had je hem toen ook eerst uitgelezen, en zo ja welke code gaf ie dan aan.
ik hoop eigenlijk wel dat het zo iets is, dat moet toch makkelijk te verhelpen zijn.
ik weet eigenlijk niet precies hoe vacuum systeem precies werkt, maar kan je niet iets over je blok spuiten net als met valse lucht zodat je kan zien waar ie eventueel lek is?
iig bedankt voor je reactie.[/rquote]
Ik heb niet zo'n uitlezer, dus geen idee welke code dat geeft. Maar het verschijnsel lijkt er zeer op. Het is een slangetje wat lekt, daardoor zuigt ie valse lucht aan. Het beste kan je even langs de VOD, die weet precies waar ie moet kijken. [/rquote]
maar nu wil ik hem natuurlijk eerst uitlaten lezen, maar weet niet presies waar dat vacuum ontstaat en hoe en wat er allemaal met het vacuum gebruikt wordt,
op die manier kan ik ook niet kijken waar er ergens een lek moet zitten, en via google kan ik er ook niet echt achter komen.