C Corsa043 Komt weleens kijken 12 jan 2013 #21 thermostaat is vervangen tevergeefs, Tempratuur loopt nog steeds vol in het rood en fan slaat niet aan. Zal het niet de waterpompt zijn ??
thermostaat is vervangen tevergeefs, Tempratuur loopt nog steeds vol in het rood en fan slaat niet aan. Zal het niet de waterpompt zijn ??
Opeltje17 Forumbewoner 12 jan 2013 #22 @Corsa043 wrote:thermostaat is vervangen tevergeefs, Tempratuur loopt nog steeds vol in het rood en fan slaat niet aan. Zal het niet de waterpompt zijn ?? Al af laten persen?
@Corsa043 wrote:thermostaat is vervangen tevergeefs, Tempratuur loopt nog steeds vol in het rood en fan slaat niet aan. Zal het niet de waterpompt zijn ?? Al af laten persen?
T trashmetal Forumbewoner 13 jan 2013 #23 als de fan niet aan wilt slaan en wel duidelijk heet genoeg wordt waarschijnlijk de temperatuur sensor in de radiateur kaput die schakelt de fan, deze http://www.winparts.nl/619/koelsysteem/thermoschakelaar/0118833/thermische-schakelaar" onclick="window.open(this.href);return false; ps zou ook even nazoeken wanneer voor het laats de dbriem en waterpomp voor het laatst gedaan zijn als deze nog niet ver over hun interval zijn lijkt me het sterk dat de waterpomp al op is
als de fan niet aan wilt slaan en wel duidelijk heet genoeg wordt waarschijnlijk de temperatuur sensor in de radiateur kaput die schakelt de fan, deze http://www.winparts.nl/619/koelsysteem/thermoschakelaar/0118833/thermische-schakelaar" onclick="window.open(this.href);return false; ps zou ook even nazoeken wanneer voor het laats de dbriem en waterpomp voor het laatst gedaan zijn als deze nog niet ver over hun interval zijn lijkt me het sterk dat de waterpomp al op is
T trashmetal Forumbewoner 13 jan 2013 #25 dus zou het de pomp niet mogen wezen met het koude weer van de afgelopen dagen zou de fan ook niet aan hoeven slaan :hmmz de kachel wil die goed warm worden? zou ook eens een verstopte kachelradiator kunnen wezen lopen 2 slangen naast elkaar achter de motor richting dashboard deze moeten allebij goed warm zijn als de motor op temperatuur is
dus zou het de pomp niet mogen wezen met het koude weer van de afgelopen dagen zou de fan ook niet aan hoeven slaan :hmmz de kachel wil die goed warm worden? zou ook eens een verstopte kachelradiator kunnen wezen lopen 2 slangen naast elkaar achter de motor richting dashboard deze moeten allebij goed warm zijn als de motor op temperatuur is
C Corsa043 Komt weleens kijken 13 jan 2013 #26 Kachel werkt perfect die s slang bij de readiateur wordt ook warm thermostaat is vervangen
C Corsa043 Komt weleens kijken 13 jan 2013 #27 Rijwind is al niet genoe om te koelen 20min autosnelweg rijden en hij staat in het rood
O otdh Loopt hier de deur plat 13 jan 2013 #28 word de andere dikke koelslang ( boven de versnellingsbak ) ook warm/heet?
O otdh Loopt hier de deur plat 13 jan 2013 #30 Dan lijkt het toch op de koppakking Want als die slang warm word gaat de thermostaat iig open en circuleert de vloeistof Ff t systeem af laten persen bij een garage, als de koppakking lek is merk je t bij t afpersen meteen Heb je de auto particulier of bij n bedrijf gekocht?
Dan lijkt het toch op de koppakking Want als die slang warm word gaat de thermostaat iig open en circuleert de vloeistof Ff t systeem af laten persen bij een garage, als de koppakking lek is merk je t bij t afpersen meteen Heb je de auto particulier of bij n bedrijf gekocht?
C Corsa043 Komt weleens kijken 13 jan 2013 #31 deze hebben wij bij een auto handelaar gekocht in buggenum, Hij beweert dat het de tempratuurs sencor is, Maar vindt het raar dat de tempratuur gewoon wordt aangegeven maar de fan niet aanslaat
deze hebben wij bij een auto handelaar gekocht in buggenum, Hij beweert dat het de tempratuurs sencor is, Maar vindt het raar dat de tempratuur gewoon wordt aangegeven maar de fan niet aanslaat
O otdh Loopt hier de deur plat 13 jan 2013 #32 Die sensor is zo vervangen Zit in t thermostaathuis, degene die je moet vervangen heeft maar 1 draad ( de 2 dradige gaat naar de motorcomputer ) Kost je rond de 10 euro
Die sensor is zo vervangen Zit in t thermostaathuis, degene die je moet vervangen heeft maar 1 draad ( de 2 dradige gaat naar de motorcomputer ) Kost je rond de 10 euro
C Corsa043 Komt weleens kijken 13 jan 2013 #33 Ik heb de volledige thermostaat vervangen dus die sencor kan ik dan eigenlijk uitsluiten en mij werd verteld dat die bovenin het blok zat, Maar wat ik me afvraag wat kan het precies zijn dat de fan niet aanslaat ook al is die vol in het rood
Ik heb de volledige thermostaat vervangen dus die sencor kan ik dan eigenlijk uitsluiten en mij werd verteld dat die bovenin het blok zat, Maar wat ik me afvraag wat kan het precies zijn dat de fan niet aanslaat ook al is die vol in het rood
O otdh Loopt hier de deur plat 13 jan 2013 #34 Als jij ook de 2 sensoren mee vervangen hebt kan je die uitsluiten ja Kan zijn dat de temp schakelaar stuk is Maar de fan kan ook niet in slaan als er lucht in t systeem zit, wat dus kan komen door een koppakking
Als jij ook de 2 sensoren mee vervangen hebt kan je die uitsluiten ja Kan zijn dat de temp schakelaar stuk is Maar de fan kan ook niet in slaan als er lucht in t systeem zit, wat dus kan komen door een koppakking
T trashmetal Forumbewoner 13 jan 2013 #35 ben ook bang voor de koppakking als ik al zei de temp schakelaar schakelt de fan en deze zit in de radiateur als je er voor staat links onderin zeker op de snelweg zou de fan nu niet nodig zijn steek je hoofd voor de lol maar eens uit het raam als je me niet geloofd :jerry
ben ook bang voor de koppakking als ik al zei de temp schakelaar schakelt de fan en deze zit in de radiateur als je er voor staat links onderin zeker op de snelweg zou de fan nu niet nodig zijn steek je hoofd voor de lol maar eens uit het raam als je me niet geloofd :jerry
C Corsa043 Komt weleens kijken 13 jan 2013 #36 met deze tempraturen is dat koud genoeg, Vindt het alleen raar bij mijn auto springt de fan ook helemaal niet aan maar deze koelt wel gewoon tijdens het rijden, En de corsa van mijn schoonmoeder niet dus dat is nog een raadsel
met deze tempraturen is dat koud genoeg, Vindt het alleen raar bij mijn auto springt de fan ook helemaal niet aan maar deze koelt wel gewoon tijdens het rijden, En de corsa van mijn schoonmoeder niet dus dat is nog een raadsel
T trashmetal Forumbewoner 13 jan 2013 #37 ik zou een lektest laten doen bij een garage ben bang dat er door de kapotte koppakking te veel hitte geproduceert wordt in de kop die dus je temperatuur indicator in het rood laat gaan maar dat de radiateur door de vrieskou nu genoeg terug gekoeld wordt zodat dus de fan niet aanslaat want deze meet onderin de radiateur
ik zou een lektest laten doen bij een garage ben bang dat er door de kapotte koppakking te veel hitte geproduceert wordt in de kop die dus je temperatuur indicator in het rood laat gaan maar dat de radiateur door de vrieskou nu genoeg terug gekoeld wordt zodat dus de fan niet aanslaat want deze meet onderin de radiateur
C Corsa043 Komt weleens kijken 13 jan 2013 #38 lektest word deze week gedaan bij mijn monteur bij mijn auto en die van mijn schoonmoeder, 30€ voor beiden. Ben eens benieuwd wat eruit komt
lektest word deze week gedaan bij mijn monteur bij mijn auto en die van mijn schoonmoeder, 30€ voor beiden. Ben eens benieuwd wat eruit komt
C Corsa043 Komt weleens kijken 18 jan 2013 #39 Probleem gevonden radiator sencor is kapot en de koppakking is kapot, Daarnaast hebben ze ook atf in het blok gegooit. Vandaar dat de olie zo stink
Probleem gevonden radiator sencor is kapot en de koppakking is kapot, Daarnaast hebben ze ook atf in het blok gegooit. Vandaar dat de olie zo stink
O otdh Loopt hier de deur plat 18 jan 2013 #40 Atf doen ze wel ns om de motor te spoelen Je moet alleen daarna wel de olie verversen ( de motor zal wel getikt hebben ) De koppakking zal gesneuveld zijn door de sensor Mijn eigen koppakking ligt er ook uit (x16xe) De motor loopt er echter niet minder door, koelt prima verbruikt alleen koelvloeistof
Atf doen ze wel ns om de motor te spoelen Je moet alleen daarna wel de olie verversen ( de motor zal wel getikt hebben ) De koppakking zal gesneuveld zijn door de sensor Mijn eigen koppakking ligt er ook uit (x16xe) De motor loopt er echter niet minder door, koelt prima verbruikt alleen koelvloeistof