Nee, geen boostbottle en ook niet rondslingeren van brandstof. Het was ook geen carburatieblokje, maar er zat een superkleine injector in. Het uitlaatkanaaltje loopt langs de cilinder naar beneden en verdwijnt dan in een huis wat aan het 'motorblok' is vastgegoten. Het is een slakkenhuis, net zoals bij een fullsize turbo. Ik heb 'm nooit opengemaakt, maar het werkt als een turbo op een normale auto.
Hoe het precies zit, weet ik niet meer, het is alweer 5 jaar geleden dat ik 'm kapot reed. Weet wel dat er ook een soort blow-off op zat, want het dingetje bouwde relatief veel druk op en bij volgas stondtie constant af te blazen. Het is werkt zoals een turbo in een normale auto.
Volgens die maat van me, die 'm voor me meenam, was dat ding de nieuwste technologie in Japan, maar is het nooit doorgebroken vanwege problemen met de betrouwbaarheid. Nogal wat onderdelen waren niet zwaar genoeg uitgevoerd, zoals de cilinder, koeling, enz. waardoor redelijk snel scheuren ontstonden. Daarom werden ze goedkoop verkocht (die van mij was omgerekend nog maar €50). Ik heb er zelf ongeveer een jaar meegereden, maar nu ligtie in puin door die crash. Ik kan wel een foto maken (als ik dat ding opzoek, staat achterop zolder), maar dan herken je er niet veel meer van, bij mij is het motortje in een aantal stukken gebroken en ik heb alles toen maar los in een doos gegooid.