Snelheids meter afwijking

aapje1963

Loopt hier de deur plat
Ik heb de winterbanden er weer onder, het zijn de banden/velgen van mijn zafira dus afwijkende maat..



Normaal zit er 215/50/17" voor mijn GTS



Nu zit er 195/65/15" winterbanden onder.

weet iemand of ik teller afwijking heb, en zo ja welke kant op, omhoog of omlaag...

Dan kan ik dar rekening mee houden en onzin bekeuring...kjes:vertag van 3...4 km mee voorkomen..



Ik kom er zelf niet zo uit...
 
origineel gepost door aapje1963

Ik heb de winterbanden er weer onder, het zijn de banden/velgen van mijn zafira dus afwijkende maat..



Normaal zit er 215/50/17" voor mijn GTS



Nu zit er 195/65/15" winterbanden onder.

weet iemand of ik teller afwijking heb, en zo ja welke kant op, omhoog of omlaag...

Dan kan ik dar rekening mee houden en onzin bekeuring...kjes:vertag van 3...4 km mee voorkomen..



Ik kom er zelf niet zo uit...





Huidige wiel omtrek 2031.98mm

Winter wielomtrek 1993.34mm



Is dus - 1.9%



Met zomerband teller op 100 rij je nu dus 98,1km



Jan
 
origineel gepost door aapje1963

Ik heb de winterbanden er weer onder, het zijn de banden/velgen van mijn zafira dus afwijkende maat..



Normaal zit er 215/50/17" voor mijn GTS



Nu zit er 195/65/15" winterbanden onder.

weet iemand of ik teller afwijking heb, en zo ja welke kant op, omhoog of omlaag...

Dan kan ik dar rekening mee houden en onzin bekeuring...kjes:vertag van 3...4 km mee voorkomen..



Ik kom er zelf niet zo uit...





Huidige wiel omtrek 2031.98mm

Winter wielomtrek 1993.34mm



Is dus - 1.9%



Met zomerband teller op 100 rij je nu dus 98,1km



Jan
 
origineel gepost door aapje1963

Bedoel je niet met winterband? teller 100 rij je 98,1 km?



gr Arnold



Inderdaad maar hij wijkte natuurlijk met je zomerband al af(misschien wel 4-7km) dus daar komen er nu bijna 2 bijKan je even testen met een tom-tom.



Jan
 
origineel gepost door aapje1963

Bedoel je niet met winterband? teller 100 rij je 98,1 km?



gr Arnold



Inderdaad maar hij wijkte natuurlijk met je zomerband al af(misschien wel 4-7km) dus daar komen er nu bijna 2 bijKan je even testen met een tom-tom.



Jan
 
Ik maak hieruit op dat je altijd een afwijking naar beneden hebt, ook al zitten de orginaile fabrieks velgen/banden 215/50/17"er onder?
 
Ik maak hieruit op dat je altijd een afwijking naar beneden hebt, ook al zitten de orginaile fabrieks velgen/banden 215/50/17"er onder?
 
Ja dat klopt (bijna altijd)



Maar de meeste hebben kleinere winterbanden vooral als je naar sommige Vec stations kijkt, met die gigantische wielkasten en dan soms een te kleine velg met band vind ik het geen gezicht.



Ik had op mijn GTS dezelfde maat winterbanden als die jij nu hebt heb ik ook maar een seizoen mee gereden en daarna een maat groter gekocht 205x55x16, maar toen ik die weer onder mijn huidige vec monteerde vond ik ze te klein en heb weer een groter set gekocht 225x55x16, die heb ik inmiddels ook weer verkocht en nu zit ik dus nog zonder. (heb alleen een set alu opel wielen van Eric liggen nog zonder banden)





Jan
 
Ja dat klopt (bijna altijd)



Maar de meeste hebben kleinere winterbanden vooral als je naar sommige Vec stations kijkt, met die gigantische wielkasten en dan soms een te kleine velg met band vind ik het geen gezicht.



Ik had op mijn GTS dezelfde maat winterbanden als die jij nu hebt heb ik ook maar een seizoen mee gereden en daarna een maat groter gekocht 205x55x16, maar toen ik die weer onder mijn huidige vec monteerde vond ik ze te klein en heb weer een groter set gekocht 225x55x16, die heb ik inmiddels ook weer verkocht en nu zit ik dus nog zonder. (heb alleen een set alu opel wielen van Eric liggen nog zonder banden)





Jan
 
Ach de velgies heb je al...ik heb zwarte stalen velgen.... niet zo mooi maar je waardeert wel je LM wielen weer in het voorjaar..





Naamloos-1nnnn.jpg


Thxxxxx nog....



Arnold
 
Terug
Naar boven