2 2litersr Lid 23 sep 2012 #1 wie heeft er voor mij de afstelgegevens voor de koppeling van een getrag 240 5 bak voor een ascona B 20.s wat is de afstand vanaf achterzijde hefboom tot voorzijde koppelingshuis?? is dat standaard of zijn er nog andere waarden mogelijk. groetjes 2litersr
wie heeft er voor mij de afstelgegevens voor de koppeling van een getrag 240 5 bak voor een ascona B 20.s wat is de afstand vanaf achterzijde hefboom tot voorzijde koppelingshuis?? is dat standaard of zijn er nog andere waarden mogelijk. groetjes 2litersr
H H-400 Loopt hier de deur plat 24 sep 2012 #2 109 mm, verder de draadstang met contermoer (op kabel) regelen tot koppelingspedaal wat hoger staat dan het rempedaal. Als je een 9-duimse koppeling monteerd is het 120 mm. Natuurlijk is het afstellen v/d hoogte v/h koppelingspedaal ook wat persoonlijk; ofwel neemt de koppeling wat vroeger -later naar eigen goesting. Succes!
109 mm, verder de draadstang met contermoer (op kabel) regelen tot koppelingspedaal wat hoger staat dan het rempedaal. Als je een 9-duimse koppeling monteerd is het 120 mm. Natuurlijk is het afstellen v/d hoogte v/h koppelingspedaal ook wat persoonlijk; ofwel neemt de koppeling wat vroeger -later naar eigen goesting. Succes!
2 2litersr Lid 24 sep 2012 #3 bedankt, zal ik proberen. de koppeling is 206 mm diameter ; dat is toch 8,5 duims??
H H-400 Loopt hier de deur plat 25 sep 2012 #4 Dat is eigenlijk een 8 duimse koppeling, standaard op een 20S. De afstelling is evengoed 109 mm
M McLambo Hoort bij de inboedel 25 sep 2012 #5 Zat er ook niet nog een afstelling van het koppelingspedaal onder het stuur?
H H-400 Loopt hier de deur plat 26 sep 2012 #7 Als je een oud type van koppelingskabel hebt is de hoogte v/h pedaal te regelen aan de motorkant van je schutbord. Dit door een speld op je kabel te verzetten, daar waar je kabel het schutbord uitkomt. Verder: als door slijtage je pedaal te hoog staat zal deze een schakelaar indrukken en een controle- lamp op je dashboard doen oplichten.
Als je een oud type van koppelingskabel hebt is de hoogte v/h pedaal te regelen aan de motorkant van je schutbord. Dit door een speld op je kabel te verzetten, daar waar je kabel het schutbord uitkomt. Verder: als door slijtage je pedaal te hoog staat zal deze een schakelaar indrukken en een controle- lamp op je dashboard doen oplichten.
M McLambo Hoort bij de inboedel 26 sep 2012 #8 Klopt, ik heb vandaag alles afgesteld. Maar voordat het lampje gaat bRanden moet je pedaal wel heel hoog staan.
Klopt, ik heb vandaag alles afgesteld. Maar voordat het lampje gaat bRanden moet je pedaal wel heel hoog staan.
2 2litersr Lid 26 sep 2012 #9 klopt, bij mijn auto is niet meer de speld te verstellen , maar e.e.a. aan het koppelingshuis zelf