nadeel is dat elektrische klep niet standaard is.
in ieder geval niet de sports tourer waar ik in heb gereden.
1.6 en 1.8 vind ik helemaal niks, heel doods door de lange bakverhoudingen. Wel lekker stil eenmaal op snelheid.
1.6 Turbo is prima! zeker als je hem in toeren gooit is hij zelfs snel. Laag in toeren een beetje doods
2.0 Turbo is helemaal super, waarbij je je af vraagt wat men nog met een 2.8 T moet. Was overigens een automaat met 4x4
2.8 V6 Turbo heb ik wel heel even in gereden, maar niet echt om mijn mening daarover te geven, zal absoluut top zijn.
met de diesels heb ik alleen met de 2.0 CDTI 160 PK automaat gereden. Loopcultuur is minder, maar niet echt heel storend. Rijd echt super.
Volgens mijn collega moet je wel minimaal 45.000 km per jaar rijden wil je diesel uit halen op financieel gebied.
Over de Sports Tourer, een van de weinige auto's die ik in Stationwagn minder mooi vind dan de andere modellen. Wat Guyke ook zegt, een giga til drempel waarbij de kans op lakbeschadigingen groot is. Bagageruim lijkt veel kleiner dan de vectra, ookal is hij iets groter.
Enige nadeel is dat ik met rijden nog steeds regelmatig tegen de multimediaknop kom op het middenconsole bij handgeschakelde auto's