Hell dat zou je desgewenst hardwarematig kunnen doen.
Printplaatje pakken (stukje experimenteerbord) en daar pootjes aan solderen zodat dat in het socket valt. Dan die puntjes die er uit komen aan een set (Solid State?) Relais met schakelcontact (liefst meerdere schakelcontact sets per relais) hang je dan aan de aansluitpuntjes en dan zet je de NC (normally closed) contacten aan de stock ECU en de NO (normally open) contacten aan de sport ECU.
Schakelaartje erbij om de relais om te gooien en je bent klaar. Standaard staatie dan in Eco Mode, en als je de schakelaar indrukt op Sport Mode.
Wordt wel een lompe schakeling, maar het kan desgwenst compacter met dingen als optocouplers of transistors. Maja, ben geen elektronica wizz, dus helemaal voor je uitwerken kan ik niet. (tenminste, niet even snel, kost me dan ook nogal wat tijd)
Maar wat je wil is zeer zeker mogelijk.
Edit:
Trouwens, ik weet niet wat alle pinnen op de ECU doen en hoeveel pinnen het uberhaupt zijn, maar als je een beetje onderzoek doet kan je vast ook nog wel uitvinden welke pinnen niet geschakeld hoeven te worden.
Bijvoorbeeld de stroomvoorziening of de output draden naar dingen als de injectie.
Dat scheelt een hoop relais in mijn schakelplan. Plus dat je sport ECU misschien mee kan blijven lopen zonder te interfereren en je gewoon onder het rijden de ECU kan schakelen.
Edit2:
Met gewone relais zit je misschien nog met het punt dat er een magneet in zit en dat dat storing veroorzaakt. Ik zou op z'n minst voor Solid State Relais gaan.