origineel gepost door GSE
Als je het pedaal tot de bodem kunt indrukken klopt der iets zeker niet..
Dan is of je afstelling verkeerd of je hoofdremcilinder lek,als die lek it zak je pedaal langzaam naar de bodem en op een moment heb je geen druk meer,en remt ie ook niet meer.
En wat betreft velgen:Een Monza heeft niet echt centreer ringen nodig die die 2/3mm opvullen,die centreert zich al goed op de bouten..
En wat betreft ET waarde blijf boven de ET30 en neem geen brede banden,ik heb nu ET35 met 255 banden op 8J velgen en die lopen aan als een gek,die gaan der vanmiddag nog af,en maken plaats voor 235 of 225 achter en voor 225 of 215,dat schuren is klote en om die banden aan te drijven kost een berg aan benzine,en je km teller klopt ook niet meer.
En die 8J ronal 400 velgen zou ik toch maar eens over nadenken of je die echt wilt hebben als je de prijs ziet,en een echt brede band kan der niet op,ik denk dat je al kloterij krijgt bij 235,met aanlopen 215 en 225 zal net gaan maar ziet niet echt mooi uit op brede velg als 8J,als de ET rond de 40/45 had gezeten had het prima gegaan.
ET=einpress tiefe in mm aangegeven hoe ver het hart uit de midden zit ET 0 is precies het midden en des te lager de ET des te meer het hard naar het midden zit des te meer je velgen naar buiten komen,bv RT25 zit een cm meer naar buiten als ET35,en origineel zit op een Monza iets rond de ET 45 of 49 die zitten ver onder de auto.
Mooi weer wat geleerd.
Voor de remmen ga ik nog een keer controleren op lucht. Ook weet ik nu hoe ik makkelijk de een indicatie kan krijgen over de staat van de hoofdremcilinder. Ik draai de dop van het reservoir er af en laat iemand de rem een stukje in drukken. Vervolgens drukt die gene hem helemaal in en dan mag ik eigenlijk niets zien gebeuren in de vloeistof. Als dit wel het geval is, dan wordt de vloeistof niet in de leiding geperst, maar komt het langs de zuiger zetten.