Gaat 10000% zeker in rook op jongens, daar heb ik genoeg modelbouw voor gedaan om dat nu al uit te kunnen sluiten. Heb je een motor regelaar voor nodig of als het simpeler moet kun je een paar hele dikke weerstanden pakken en een draaischakelaar. Maar dan nog is er de kans dat dan de motor zelf in rook op gaat omdat hij niet hard genoeg draait en enorm veel meer stroom gaat trekken. Een motor regelaar werkt vaak met schakelende techniek, dat is dus er op gebaseerd dat de motor pulsen krijgt en als hij dus langzamer moet gaan draaien er GEEN stroom loopt het grootste deel van de tijd.
Toerental regelaars zijn er niet voor niks, als fabrikanten het simpeler en goedkoper uit konden voeren hadden ze dat al lang gedaan natuurlijk... :vertag