Als je ze goed warm gaat rijden kan het met iedere band. Wat wel heel belangrijk is, is dat je vering goed staat afgesteld. Je veervoorspanning op je gewicht en daarna de in en uitgaande demping daarop aanpassen. Veel rijders stellen de vering vaak te hard af, maar als je dan een hobbeltje in de weg hebt verlies je grip.
Let ook op je bandenspanning, ik zet de bandenspanning, als ik ga sporten, meestal een 0.5 bar zachter dan geadviseerd is. Banden worden zo ook iets sneller warm. Nadeel is wel als je normaal gaat rijden de banden raar gaan slijten.
Zelf ben ik wel fan van de Michelin Pilot power in de Cup of Pure uitvoering. Wel slijten deze hard.
Op mijn Supermotard had ik banden van Maxxis in een hele zachte uitvoering. Deed ik ongeveer 3000km mee, maar wel veel grip :thumb
Op mijn (welke ik nog steeds heb) Suzuki GSX400E (oud 2 cilindertje) heb ik altijd als een debiel gereden met Bridgestone BT45`s dit zijn eigenlijk toerbanden, maar op het laatst kon ik niet verder de bocht om omdat mijn uitlaat aan de grond zat. Deze bandjes moest je echt even 10km warmrijden en dan had je gewoon grip.
Meestal rij ik nu het liefst met Michelin banden (rij altijd op demo/verhuur motoren van de zaak). Maar wat ik blijf zeggen, rij je motor en banden warm, als je s`morgens uit bed stapt ga je ook niet direct hardlopen!