Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Vraagje voor de 2.2 16v Zafira (bj 2002)kenners,maatje van mij heeft er 1 gekocht maar deze stopt ermee als hij 15 min rijd,EGR klep is door de garage vervangen maar heeft het nog steeds,iemand een idee??
mvgr Rene(Remo) Van het Ascona deel van het forum!
Ik denk meer aan de nokken as sensor deze geeft zeg maar het timing moment aan van vonken ontsteking wat vroeger de verdeelkap deed en die willen nog wel eens stuk gaan en of als ze opgewarmd zijn dit gaan doen . het goedkoopste probeersel denk ik .
Nokkenas sensor is alleen nodig voor het starten om te bepalen waar welke cilinder staat. Bij een draaiende motor kan je de stekker van de nokkenas sensor er gewoon afhalen.
Als het telkens na 10 a15 minuten is kan het je krukassensor zijn
Het is een Zafira uit 2002, dus een Z22se, dus met indirecte injectie. De brandstofpomp zit in de tank.
Als de brandstofpomp te weinig brandstof zou geven dan zou het waarschijnlijker zijn dat de auto er mee stopt onder hogere belasting ipv na een bepaalde tijd. Heb je de auto bij een dealer laten uitlezen?