Hierbij weer een update.
Vorige week bij Liviu langs geweest. Daar hebben we de LMM, ECU en Lambda sonde uitgewisseld en één voor één mijn onderdelen weer terug geplaatst. Uiteindelijk kwamen we erop uit dat mijn LMM defect was. Ook bleek mijn luchtfilter dusdanig vies dat het een effect bleek te hebben op de luchttoevoer (LMM waarden). Ik blij want nu had ik helder wat defect was en wat ik concreet moet aanschaffen.
Dus, luchtfilter vervangen en een andere LMM gekocht (originele siemens, 5wk9606, maar dan 2e hands). Helaas, ik de andere LMM gemonteerd, geen resultaat

. Ik sluit niet uit dat ik mogelijk een defecte LMM heb gekocht, dus ik naar een 2e persoon gereden en zijn LMM op mijn motor aangesloten met de opcom erbij. Wederom weer geen gewenste resultaat.
Of ik ben bij 2 personen geweest die allebei een defecte LMM hadden en aanboden, of er is toch (weer) wat anders aan de hand. De 2e persoon was er namelijk heilig van overtuigd dat de problemen komen van een defecte gasklephuis(positiesensor). Kortom, ik ben weer terug bij af

.
Wat wel is uitgesloten en is vastgesteld:
- ECU werkt en is goed;
- Lambda 1 en 2 werken;
Nu wil ik binnenkort weer even bij Liviu langs om de auto weer te testen met zijn LMM. Als de auto hier goed op reageert en werkt naar behoren, dan besluit ik om een nieuwe LMM aan te schaffen.