als jij van die koplampen units hebs waar je nu h7 hallogeen lampen in hebt zitten die vast gezet worden door twee ijzeren staafjes/veertjes dan is de kans heel groot dat het past. je xenon peertjes zijn namelijk ook H7.
maar zoals ik ook het probleem had. mijn koplampen units waar voorheen gewone hallogenen peertjes inzaten was niet 1:1 compatible met de xenon peertjes die ik had. ik had namelijk pilot xenon. bij deze peertjes komen de draden gewoon direct achter de fitting uit, bij de traditionele hallogeen peetjes heb je alleen twee contactlipjes die uit de fitting steken, met als gevolg dat het dus niet paste. de originele koplampen hadden namelijk een draaifitting waardoor de peertjes vast gezet werden ipv twee ijzeren lipjes. de makkelijkste oplossing is om een gat te boren door je draaifitting (waar je normaal je hallogeen peertje insteekt). hierdoor kunnen de draden van het xenon peertje doorheen gevoerd worden.
zelf heb ikhet opgelost met BMW adapters, bleek volgens nltuning.nl ook voor een astra G te zijn.
Dit klopt niet helemaal. om het passend te maken moest ik de lipjes van de adapter wat korter afvijlen en vervolgens het xenon peertje eraan vast lijmen omdat het anders los zat tussen de koplamp behuizing en de fitting, er zat wat spelling tussen.
de aanpassingen valt opzich allemaal wel mee. aan de koplampenunits hoefde ik niks aan te passen, alleen die bmw adapter dus. verder is het gewoon apk goedkeur en nog nooit mensen zien knipperen in de zin van dat het irritant oogt ofzo. ook vrienden van mij, die voor mij gereden hebben vonden het niet irritant eruit zien.
succes ermee
waar een wil is, is een weg!!