Vorige week lekker bezig geweest.
Alle remklauwen uit elkaar gehaald, bijna roestvrij geborsteld, seals vervangen, en natuurlijk de stofhoezen.
Mooie ontdekking dat er praktisch geen slijtage aan de remzuigers was.
Hel project gestart omdat ik vond dat de remolie aan vervanging toe was. Gelukkig vond de snuffelaar ook dat mijn remolie aan vervanging toe was, al had de monteur zo zijn bedenkingen over het onnodig vervangen van de seals.
Omdat ik erg goede ervaringen had onder de BMW met Brakemax, heb ik deze set nu ook onder de Vectra.
Vreemde ervaring met de lamellen in de schijf, waardoor eigenlijk de draairichting niet lijkt te kloppen, maar de verkoper verzekerde me dat dit zo correct was.
Bleek dat de originele schijven precies hetzelfde waren, dus de boel toch maar gemonteerd.
Ik moet nog wat voorzichtig doen, maar nu al een lekkerder gevoel in het remmen.
Al met al had ik voor 3 tientjes klaar kunnen zijn voor de remolie doorspoelen, want de schijven en blokken bleken nog lang niet aan vervanging toe.
En toch rijdt hij nu lekkerder. :wacko:
Na de reparatie nog ff snel de airco nakijken, want met de afgelopen warmte had ik het idee dat er geen koude lucht meer uit de roosters kwam.
Eerste bevinding: je systeem is leeg, dus logisch dat het niet koud wordt.
Dan bekruipt je de angst; wat is er dan kapot?
Vorig jaar mijn meisje even ergens langs gestuurd om naar de Astra te kijken, en die kwam terug met een nieuwe aircopomp en een rekening van 600 euri...
Blijkt er een leiding gescheurd te zijn.
Na lang zoeken is het niet te vinden, en is hij alleen verkrijgbaar bij de dealer a 230 euro.
Belachelijk, maar aangezien we dit jaar weer een vakantie in het zuiden geboekt hebben, moet ik er niet aan denken dat de airco het niet doet.
Om te ontspannen, ben ik dan maar de wintervelgen aan het schuren.
En om het wat minder ontspannend te maken, moeten ze wel af voor de vakantie, want het worden de zomervelgen.