Vanmiddag ff m'n deur nagekeken.
Slot systeem was wat brakjes. Deur opener aan de binnenkant werkte niet meer, en de boel liep wat stroef. Moest steeds het raam open draaien om de deur open te doen.
Hele sluitmechaniek er uit gehaald, ontroest met de dremel en ingevet. Even een palletje bijgebogen en nu opent hij weer perfect
Was trouwens wel hilarisch pasgeleden. M'n pa had mijn auto mee en omdat het slot niet mee werkte issie er aan de passagierskant in gekropen en kwam er bij thuiskomst ook zo weer uit kruipen

Ik stond bij het raam te kijken en lag echt in een deuk
Toen maar even laten zien dat wanneer de wagen op slot zit, en je aan de hendel trekt, het slot in een soort beveiligings stand valt en je het slot eerst nog een keer vast moet draaien alvorens hem weer los te draaien
Dacht dattie dat inmiddels wel wist, na 25 jaar Opels rijden (van Rekords en Ascona's tot Astra's en Vectra's)
Dat trucje kende m'n moeder zelfs nog van haar Corsa TR
Heb daar na meteen even de microfoon van de carkit op een fatsoenlijke plek gemonteerd en de stereo op een geschakelde plus gezet. Liep steeds de accu leeg te zuigen omdattie op een permanente plus zat. Nu heeftie twee losse voedingsdraden
Trok op het gegeven moment maar steeds de zekering er uit om de accu te sparen
Dus dat werkt nu ook naar behoren

Nog een voordeel, de stereo springt nu ook automatisch aan als ik de motor start