Thanks
Het project begint eindelijk fatsoenlijk te vorderen. Deze week wil ik zo ver zijn dat ik weer kan rijden. Dan kan het waggie even op tournee voor wat dingen die ik niet zelf kan fixen.
Stoelframes zijn nog niet af trouwens, maar dit is ongeveer het idee.
Er komt nog een kruis of balk tussen de twee delen en ik zit er over te denken om de popnagels te vervangen voor boutjes met ringetjes.
Dat verdeelt de krachten beter rond de gaatjes, zodat er minder risico is dat het uitscheurt. Misschien doe ik ook nog wel een twee componentenlijm tussen de losse onderdelen zodat ze over de hele lengte aan elkaar vast zitten.
Edit:
Popnagels zijn in de richting haaks op de lengte van de nagel wel sterk, maar in de lengterichting zelf zijn ze minder sterk. Met een beetje geweld zou je de nagel weer door het gat kunnen trekken.
Kortom, ze zouden het prima houden onder acceleratie en remmen, maar of het sterk genoeg is voor het bochtenwerk... Ik twijfel nog een beetje.
Zeker gezien ik er over denk om eens een keer met wat maten naar zo'n behendigheids race te gaan, komt het in de zijwaartse richting onder vrij grote druk te staan.