@joop1970 wrote:Weerstand van 2 ohm in serie schakelen, durf het uit me hoofd niet te zeggen wat voor een impedantie focal woofers vaak hebben. Voor de home hifi is het vaak 4 of 8 ohm.
De stalen rand van de woofer kan geen sluiting maken trouwens, spoel staat daarmee niet in contact. Hoe heb je het spul aangesloten, originele woofer draad afgeknipt en op de woofer gesoldeerd?
Wat voor een radio zit er nu in?
Wat robert zegt kan inderdaad ook nog. Beweeg de woofer eens met de hand op en neer en luister heel goed, als je geschraap hoort is het sowieso einde verhaal.
Kan helaas niet eerder dan over een paar weken er weer mee bezig. Die weerstand, zal ik eens naar kijken. Waar moet die 2 ohm weerstand dan precies tussen? Heb daar eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat dat moet bij een speaker.
Over de bedrading, heb van een speaker van de sloop de originele stekker gebruikt, deze heb ik rechtstreeks aan de speakeraansluiting gesoldeerd. Heb dus niet in de bedrading van de auto om lopen knippen. Zodoende kon ik gister ook zeer makkelijk de originele speakers weer monteren
Heb bij het bewegen van de speaker gelukkig geen geschraap ofzo gehoord.