Ik denk dat een van de problemen van de Omega is, dat het een hele luxe wagen is voor zo weinig geld.
Daarom zijn de meeste goedkope tweedehands exemplaren van mensen die niet zo veel geld in de auto steken en zodra er dan teveel stuk is de auto weg hebben gedaan.
Want ik begrijp de problemen niet zo. Ik hoor bijna iedereen zeuren over Omega's dat ze zo slecht zijn, terwijl de meeste mensen er eentje hebben gehad en na een paar weken al problemen hadden..
Zelf heb ik nog geen gekke dingen gehad, grootste dingen tot nu toe,
Koppeling. Nog voor 2 ton, maar dat kan bij elke auto gebeuren, ligt aan de vorige chauffeur.
Bobine. Waarschijnlijk mijn eigen fout, want ik wil nog weleens met de hogedruk spuit onder de motorkap staan.
Draagarmrubbers.
En momenteel mijn kleppendekselpakking van de rechter cilinders, dat is wel een Opel V6 probleem.
Roest valt opzich voor een Opel wel mee bij mijn auto. Mijn 3 vorige A waren wel heel slecht, maar dat is een groot probleem van Opel.
Ik zou zeggen rijd eens een rondje met een knappe V6, beoordeel en zoek verder naar een knap model.
Maar ik raad deze auto iedereen aan.
Verbruik ook zuinig voor een auto van dit formaat, bij normaal gebruik en ik rijd vaak zat 160+ toch nog 1 op 10.
Gr Colin