Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
verschil tussen een turbo van een diesel en een benzine
ik vraag me al een tijdje af wat het verschil is van een turbo van een diesel en een benzine.kan men een turbo van een diesel ook op een benzinemotor zetten?
Is het niet zo dat hoe groter de turbo is, hoe meer toeren de motor moet gaan draaien om hem aan te sturen? Of zorgt de vorm van het slakkenhuis daarvoor? Eigenlijk is een diesel turbo op een benzine motor wel ideaal als je toch alleen maar rustig rijd en dan even iets meer trekkracht wil hebben tussen de 2000 en 3000 rpm.
Mij leek het wel leuk om 2 van die 3 pitten charade turbo's op mijn 6cil monz te knopen. 2 redelijk kleine turbo's op een groot blokking:. Gok dat dat ook wel voor wat extra power onderin zal zorgen.
De standaard turbo van de calibra gaat goed werken op de 8V.
Maar zomaar passen zal het niet. Komt aardig wat aanpaswerk bij kijken (denk aan uitlaatspruitstuk, uitlaat, inlaat buizen traject, intercooler, olie toevoer, water toevoer)
dat besef ik ook het gaatt mij eigenlijk om dat de uitlaat langs de zelfde kant onder de motor doorkomt.danbehoud ik de bodemvrijheid nog
je kunt hem zelf zo leggen als je wil, houd er wel rekening mee dat de uitlaat een heel stuk dikker gaat worden. De turbo moet zen gas immers wel fatsoenlijk kwijt kunnen.
Wat dat betreft is een compressor idd een betere oplossing