Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Ik weet niet hoe jullie het uitrekken , maar Ik reken beginnen met volle tank, dan tanken mijn liters gedeeld door mij afgelegde kilometers maal honderd
dat Ik dat verbruik zie van jullie heb ik al spijt dat ik een 1.6 180 pk besteld heb, wat gaat die dan verbruiken, moet no enkele maanden wachten einde juni
In mijn maandelijkse OnStar rapporten staat een gemiddeld verbruik van 7L/100km dus circa 1:14 (1.2 benzine automaat). Verbruik hangt natuurlijk ook af van de soort ritten (korte ritjes in de stad, snelweg 100km per uur of 130km per uur, veel/weinig files, etc.) maar ik ben tevreden met het verbruik van de GLX
Ik heb het voorbije weekend een testrit gemaakt met de GLX 1.2T AT.
Bij de start de boordcomputer gereset en na een trip van 40 km ( 10 km autosnelweg, 20 km buitenwegen en 10 km binnenwegen) stond de boordcomputer op 5.6l / 100km
Nu weet ik niet hoeveel het echte verbruik is. Is er een groot verschil tussen de BC en het manueel uitrekenen aan de pomp ?
Was wel aangenaam verrast door het verbruik en heb een gewone rijstijl gehanteerd. Normaal accelereren, max 120 op de autosnelweg.
[quote quote=18365563]Ik heb het voorbije weekend een testrit gemaakt met de GLX 1.2T AT. Bij de start de boordcomputer gereset en na een trip van 40 km ( 10 km autosnelweg, 20 km buitenwegen en 10 km binnenwegen) stond de boordcomputer op 5.6l / 100km Nu weet ik niet hoeveel het echte verbruik is. Is er een groot verschil tussen de BC en het manueel uitrekenen aan de pomp ? Was wel aangenaam verrast door het verbruik en heb een gewone rijstijl gehanteerd. Normaal accelereren, max 120 op de autosnelweg.[/quote]
Dat hoort goed!
Mijn verbruik is nu gemiddeld over 5000km 7,4l/100km.
Toch behoorlijk wat verschil als je het mij vraagt :wacko:
Ik heb het bijgehouden via autoweek en dat ziet er niet echt goed uit.
Ik rij veel korte afstanden en haal dan tussen de 1/12 en 1/12.5. Vind het netjes aangezien ik met mijn Nissan Qashqai nooit verder dan 1/10.5 kwam. Op langere afstanden natuurlijk zuiniger.
Zo zeg wat een mooie verbruiken.
Ik haal nu amper 7,6 ltr. Zal nog wel 7,5 worden met de max 100.
Heb wel altijd een zwaar beladen kofferbak. En met aanhanger/caravan schrik je helemaal. ?