@cees64 wrote:@wim-v6 wrote:alleen is een auto die veelal veel kms gemaakt heeft motorische beter zijn als een die alleen maar stukjes gereden heeft.
Willem
ok, maar met minder kilometers op de teller verkoopt eerder!
In het verleden heb ik o.a. enkele BMW motoren gereden, als deze de 100000 km gepasseerd waren kreeg ik er bij inruil geen "drol" meer voor terug, zelfs BMW dealers die me te kennen gaven de motor liever niet te hebben vanwege de kilometerstand. Daarom verkocht ik ze rond de 75000 km.
Ook bij auto's (zeker benzine) is zelfs meer als 100000 km vaak een barriere voor kopers. Bij de opeldealer zelf zul je niet vaak een occasions tegenkomen met meer als 100000 km op de klok.
mzzl
Kees
Tellerstanden worden niet voor iets wel eens teruggedraaid. :swear :swear
Mijn huidige vec c station 3.0 v6 diesel uit 2004 is met 200.000 conform koerslijst nog 4400 waard als ik em particulier verkoop en dealer vraagt er zelfs nog makkelijk 7000 voor hoor, dus hoeft echt niet zo te zijn dat ie niks meer waard is, maar met bmw noem je ook wel wat.
Daar ben je al 5000 euro waarde kwijt onderhand zodra die de drempel bij de verkoper verlaat (indien het een dealer betreft).
(edit de 3.0 diesel gaat alleen voor veel minder de deur uit dan de koerslijst omdat het probleem auto's zijn)