Hallo Vandewalp,
Helemaal met je eens. Ik heb ook mijn bedenkingen waarom Here ineens haar produktinformatie aanpast. Je zou haast gaan denken dat ze mijn eerdere opmerking over nonconformiteit, ontbinding koopvereenkomst en terugbetaling van € 149,90 hebben gelezen.
Probleem is dat je als eenling geen vuist kunt maken. Het zou prettig zijn als een consumentenorganisatie dit eens oppikt, de klachten inventariseeert en dit bij de autoproducenten / dealers aan de kaak stelt. Als ik blindelings op de site van Here had vertrouwd had ik dus een update gekocht waar ik niet veel mee opschiet. Laten we eerlijk zijn, aan de meeste autowegen en liggende wegen verandert niet veel en als er wat verandert is dat ook duidelijk. Het gaat vaak sec alleen om de nieuwbouwwijken. Een tijdje terug moest ik een straat hebben in een wijk in Eindhoven die er al drie jaren ligt. Niet in de navigatie te vinden, ik denk laat ik Onstar eens proberen. Opel geeft aan dat je dan na contact met een medewerker de locatie gedownload krijgt in je navigatiesysteem. Snel contact, maar ook daar wordt blijkbaar de kaart van Here gebruikt. Je raadt het al, straat niet bekend, maar ze konden wel een andere straat uploaden naar het navigatiesysteem die wel in die wijk moest liggen. Dan kan ik net zo goed zelf als ik in de wijk ben vragen waar ik moet zijn.
Schande dat Opel vanuit zijn machtspositie geen enkel begrip heeft voor zijn klanten. Zeker als je weet dat de kostprijs van een kaart gewoon al in de aankoopprijs van je auto zit.
P.s. Hetzelfde geldt voor de apps die je volgens Opel zou moeten kunnen installeren, ook dat is een farce gebleken.