[rquote=1878771&tid=143465&author=wesley015][rquote=1878006&tid=143465&author=tmug]Wel leuk om te weten dat ze wel "meeneemprijs" kunnen zeggen. Maar wettelijk zijn ze gewoon gebonden om garrantie te geven. Dus het zinnetje op de rekening van "Gekocht als gezien en gereden" gaat nooit op. Ook niet extra betalen voor garrantie, gewoon rechstbijstand nemen, is nog goedkoper ook

[/rquote]
Volgens mij klopt dat niet helemaal.
Wat als er een radiator slang klapt, is dat dan de schuld van de verkoper? Het blijft een gebruikte auto.
En wat als je hem particulier koopt?[/rquote]
Dit klopt ZEKER niet helemaal,
Als je afspreekt geen garantie(Bovag of niet maakt niet uit) en je betaald een vrij normaal bedrag MOET de auto in orde zijn, zo niet dan kan je terug vallen op het wetboek 7 artikel 17 en ik spreek uit recente ervaring. ( ja het was die dikke E)
Maar wij denken dan "ik heb rechtsbijstand" maar die doen vaak niets omdat de auto gekocht moet zijn bij een Dealer,kijk maar in de voorwaarden van bv. de ZLM of DAS
Dus je kan zelf een rechtzaak beginnen die je hoogstwaarschijnlijk wel wint of je gaat dreigen bij de verkoper met die rechtzaak en dan krijg je misschien wat geld los/of hij word gerepareerd.
De Bovag doet helemaal geen f.u.c.k, die zeggen tja op de bon staat geen garantie.
Jan