En nu zit DAB er wel...
De vorige wagen was ook een Opel Insignia Cosmo met OPC-line, 1.6T. Ik heb 4 jaar in gereden, totaal geen problemen gehad, hoop ook met deze nwe te hebben. Wel een paar minpunten tov de vorige, handschoenkastje heeft geen extra vak, map instructieboek past er niet in. Pasjes passen niet in de asbakruimte en de touchpad is afgeschaft, ik mis nu de draaiknop.
Reserve band is een thuiskomertje, hoort er ook niet in, door het Bose systeem kan alleen een reparatiekit erin, maar wel betaald voor de band. Bij de vorige is met een Infinity systeem, daar pas wel een 17" reserve stalenband in. Je zou zeggen dat deze punten niet kunnen voorkomen voor een nieuwe model. Tov de vorige heeft de nwe een schuifkanteldak, zit in een pakket dat ik wilde hebben, echter de schuifkanteldak is geen prio voor mij (het zou 250 euro schelen voor een schuifkanteldak). Standaard vd vorige zijn 18'' LM velgen, de nwe 17"LM velgen. De nwe motor is 10 pk minder, maar wel een hogere koppel....rijdt idd beter, soepeler en zuiniger. Door de OPC-line zitten er 2 uitlaten onder, anders ziet men geen uitlaat meer, is weggewerkt en alleen 1 uitlaat. De prijs vd wagen hetzelfde gebleven vergeleken met 4 jaar terug, maar toch bezuinigd op een paar opties, zodoende kunnen ze de prijs nagenoeg hetzelfde houden.