Ik zal toch wel weten waar ik het over heb,neem ik aan.
En als je toch een blok moet vervangen neem je toch een betere als je die hebt als je die kunt vinden...
Variant kom zelf eens een keer kijken of vergelijken...
Dan mag je de 30 vergelijken met een 24V en een echte C30NE,met mijn C30NE met automaat kon ik mijn broer voorblijven op de de autobaan en hij had precies dezelfde Monza maar dat met een handbak...Dat zegt toch zat,en de C30NE was ook nog eens stukke zuiniger.
Ik heb al veel blokken gehad:
1.9N 1.8S 2500E 30S 30E C30NE C30SE en zo in verschillende autos met bv C24NE of 2.2E mee gereden.
Mijn kritiek is alleen maar goed bedoelt,en als je een blok wilt vervangen,neem niet de 30E,ik heb der al veels te veel ellende mee gehad:
oliedruk-nokkenas-hydro,s-olievebruik-veeeel benzine verbruik-koppakking enz enz...
Maar vooral voor het extra vermogen moet je zo,n C30NE ding al nemen,dat die blokken betere nokkenassen hebben,harde klepzittingen en 12 klepsteel rubbertjes is mooi meegenomen..
Vraag Obelix hier op het forum maar,vraag maar Monza Ron of een 24V zuiniger als de 30E (hebben dezelfde injectie systeem in grote lijnen en verbuik is van een C30NE en C30SE gelijk zo,n beetje)