Ik heb daar toch hele sterke twijfels bij, 't dpf simpel vervangen voor een midden demper.
Je dient dan de brandstoftoevoer leiding naar. 't dpf af te doppen, sensoren er voor en achter op te plaatsen. En dan maar hopen dat de waarde voor en na geaccepteerd worden door je ECU. Ik weet niet hoe de paashaas dat kunstje geflikt heeft maar volgens overlevering had hij het dpf uitgehold en verdere alle leidingen in tact gelaten. Dat ie dan flink gaat roeten is evident. Er vindt tenslotte geen filtering meer plaats. Ik vermoed dat je vec in notime in de noodloop gaat....
Ik ben dit dpf ding al ruim 6 maande, zo niet langer serieus aan't onderzoeken en denk niet dat de oplossing van de Paashaas de oplossing is. Die vec is uiteindelijk ook vrij snel verkocht na al die reparatie voorafgaand aan't uithollen vsn 't dpf. Ik heb tuners in Engeland en Duitsland gesproken die allemaal beweren dat het noodzakelijk is om de EZcU software aan te passen, anders;
Slecht lopen enuiteindelijk noodloop. Paar maanden terug was er nog iemand op 't forum die z'n dpf in de dhzg er tussen uit had gezaagd, vec liep voor geen meter meer, nooit meer iets van vernomen al hier.
Uiteraard is ' the proof in eating tha pudding' maar ik ga voor de softwarematige oplossing in combinatie met uithollen van. 't dpf.
En wellicht komen jouw problemen juist doordat je er af en aan ander software opzet waarbij geen roetfilter aanwegig zou zijn. Dat zou ook impliceren dat je over tech2 beschikt....
Better safe then sorry, ook al moet ik er 6 maanden voor sparen :vertag
Groet jraaf