Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum om in eerste instantie maar informatie over levertijden van de Mokka E te kunnen krijgen, wellicht van leden die net voor mij aan in het bestelproces zitten? In april 2022 bij de dealer een Mokka e GS line besteld, op basis van de toen beschikbare data kreeg ik van de dealer te horen dat de levering voor september 2022 gepland stond. Blij verrast dat dit, in deze gekke tijden van chip- en grondstoftekorten, relatief snel zou gaan heb ik de handtekening gezet. Echter eind juni kwam er een mailbericht van de dealer dat de levering opgeschort zou worden, zonder nieuwe datum. Dus een bezoekje aan de dealer gebracht, daar bleek in de systemen nog niks te staan, behalve de bekende 9-9-2099 als leverdatum. Nog geen productiecode of datum, niks. Dat was even een zware tegenvaller... Een dag later contact gezocht met Opel Nederland, die alles voorgelegd en ik krijg enkele dagen later als enige reactie dat de dealer mijn contactpersoon is, niet Opel Nederland. Ditzelfde heb ik toen nog een keer bij Opel Europa geprobeerd (in het Engels) met exact hetzelfde resultaat. Dus als klant kun je louter en alleen te woord worden gestaan door de plaatselijke dealer die geen enkel antwoord kan geven op je vraag wanneer je auto (zelfs niet bij benadering) geleverd gaat worden.... Bizar! Nogmaals, alle begrip voor de moeilijke situatie in de wereld ten aanzien van onderdelen en chips, maar als een grote fabrikant als Opel (Stellantis) helemaal geen uitspraken doet over levertijden, niet naar dealers en daarmee dus ook niet naar klanten die wachten op hun voertuig, maak ik mij best wel zorgen. En reacties teruglezend is dit probleem al langer gaande... Vorige week (24 augustus 2022) ben ik weer bij de dealer geweest voor een update, maar nog steeds helemaal niks....