Als je de banden bij de bandenboer koopt dan zit het monteren en balanceren er in de meeste gevallen wel bij in hoor. Ik heb net voor de zomer een stel nieuwe banden op mijn CBR600F gelegd en flink aan het shoppen geweest. Uiteindelijk bij de bandenboer in Vriezenveen ( Van Aalderen ) Twee Bridgestones gescoord voor een prijs waar de motorman er ééntje wilde onderleggen. Dus mijn maatje en ik alletwee blij met deze deal.
De Dealers hanteren prijzen tegenwoordig waarvan een normaal iemand compleet achterover slaat. Dus als er geen grantie meer in het spel is dan moet je wegblijven bij deze schurken. Mijn Vectra had vorig winter een storing in de ABS sensor aan de linker voorkant. Uitlezen wees uit dat er geen signaal was, volgens de garage moest de hele naaf plus ABS opnemer vervangen worden, kosten dik €600,-. Ik gelloofde er geen reet van en ben zelf op onderzoek uitgegaan. Bleek er een breuk in de kabel te zitten een paar centimeter in de isolatie. Stukje kabelboom van de sloop gehaald en ik was voor €15,- klaar. Stel je voor dat ik had gezegd maak het maar, had er een nieuwe naaf ingezeten wat helemaal niet nodig zou zijn..Ik garandeer je dat ze dat niet tegen mij hadden gezegd hoor dat het slechts een kabelbreuk was..