Pffff, ik heb het gevonden. Zet het hier even neer voor het geval iemand anders hetzelfde krijgt.
Afijn, vanaf mijn contactslot heb ik een geschakelde + naar een relais. Dit relais schakelt het hoofdrelais van de c20xe én de koelventilator voeding (das de reden dat het eerste relais er tussen zit, ventilator trekt aardig wat stroom en ben bang dat mijn oude contactslotje dat niet trekt)
Maar als ik het contactslot uit zet, dan blijft hij lopen, en hierdoor blijft de dynamo een plus geven op het dynamolampje. De spanning die naar het lampje gaat wordt via het lampje door gegeven naar het circuit wat je normaal gesproken uit schakelt. Vandaar dat als ik het contact bij een draaiende motor uit zet, dat ik ongeveer 10 volt meet op een circuit wat spanningsloos hoort te zijn. Doordat er spanning op blijft staan komt het eerste relais niet los, en blijft het geheel lopen.
Na 5 uur zoekwerk en geëxperimenteer met verschillende lampjes met verschillende weerstanden uiteindelijk de stuurspanning van het c20xe relais rechtstreeks op het contact gezet, ipv via stuurrelais.
Hoop dat het een beetje duidelijk is. Zat 'm behoorlijk te knijpen, zag mezelf de hele kabelboom er weer uit halen :shock: