Vandaag de wintervelgen er maar weer onder gezet.
Tot mijn verbazing merkte ik tijdens het los draaien van de achterwielen dat de moeren los zaten? Nu kan dit bijna niet, heb zoiets één keer gehad, en sindsdien check ik het altijd 3x. Tevens is het een half jaar geleden dat ik de velgen heb verwisseld, dus in mijn beleving hadden ze dan al eerder los moeten lopen.
Nu het volgende: ik was gisteren bij Ikea Haarlem, en wat is er 6 maanden terug daar gebeurd: Mijn schoonzus heeft daar haar splinternieuwe ford ka met sportvelgen geparkeerd, en vervolgens via carpool naar haar werk gegaan. Ze komt terug, en haar achtervelgen gejat, op het parkeer terrein van Ikea!!! De schade aan de auto was erger dan de schade van de verdwenen velgen: ze hebben de auto gewoon op de straat laten vallen. :swear
Uiteindelijk denk ik dat ik erg veel mazzel heb gehad, en dat ik (net?) op tijd terug was. Als ik er over nadenk, dan stond er een busje met 2 minder blanke figuren erin, en die zaten daar nog steeds bij terugkomst :hmmz
Sloten heb ik niet op de wielen, ik laat 'm nooit (lang) alleen en vind ik daardoor overbodig, maar dit zet je wel aan het denken :wtf