@Jeroen Blamen wrote:Ik denk niet dat de sensor defect is.
Heb nu 400 kilometer gereden waarvan de helft op de snelweg ongeveer en kan alweer 600ml bijvullen.
Het viel me trouwens net op toen ik de auto startte er een blauwe walm uit de uitlaat kwam.
LET OP!!!
Dit olieverbruik hoeft GEEN olieverbruik te zijn, herhaal dit tafereel eens.
Dit kan namelijk fictief olieverbruik zijn ivm de auto misschien VEEL korte ritten gereden heeft.
als de auto VEEL korte ritten rijdt of gereden heeft komen er VEEL benzine resten en Water (damp / condens) in de olie.
Deze Verdampen dus als je een lange rit gaat maken, en dan kan het oliepeil HARD!! zakken.
We hadden een jaartje of 2 terug een rit met een Zafira 1.6 16V van 2001, deze reed voornamelijk korte stukjes, Bij vertrek olie op Max gezet.
en bij de eerste pomp in DLD konden we stoppen ivm melding oliepeil op de boardcomputer.
handmatig peilen leverde een oliepeil op het Min streepje op, litertje olie gekocht en dat bijgevuld.
oliepeil is de rest van de rit keurig op Max gebleven, deze liter olie is puur Vervuiling geweest van korte ritten!!
> van max naar min is geen 600 maar 1000ml (1liter), dus daarvan mag de melding niet komen trouwens.
Willem