Nou,, ik ben bij unlimited geweest! Hierbij mijn ervaring.
Ik rij dus een astra G coupe met Z18XE blok. 125 ( krukas ) pk volgens kenteken.
Zoals sommige weten ( of die teruglezen ) ging het in eerste instantie een beetje moeizaam. Op pb werd niet gereagerd, telefoon werd niet opgenomen tijdens openingsuren en een afspraak is verzet ( wegens een normale reden ).. Desalnietemin had ik zin om er naar toe te gaan..
Ik ben geen gek.. nja dat wel maar niet dat ik dom ben :jerry en weet dat er uit een atmosferische benzine motor geen monsterscores worden gehaald. Volgens de site va unlimited zou er 140 pk moeten worden kunnen gehaald uit mijn auto. Mijn verwachtingen waren dan ook niet hoog. alleen wl ik het maximale eruit halen.. simpelweg om de reden; waarom niet?
Nette prijsafspraak gemaakt, uiteindelijk een definitieve afspraak gemaakt op de middag voor kerstavond :lol:
Het was even zoeken, anderhalf uur te vroeg aangekomen.. maar liever te vroeg als te laat. Netjes ontvangen, de werknemers ter plekke stelde zich netjes voor, nodigde ons uit op de bovenverdieping en waren druk bezig met de auto die voor mij was ingepland. Cola/koffie erbij.. en zo doende niks te klagen.
Op een gegeven moment was de auto voor mij klaar dus kon de mijne erop.. Even een schrik momentje want de werknemer stapte in, rolde nog nét niet in de rollen toen ik hoorde; Hij is toch niet verlaagd he?? HOO jawel! niet veel,, maar weet ik wat hun verlaagd vinden.. nja hij deed netjes voorzichtig en het was te doen, al was het even klooien met de spanbanden. Ik ben nogal zuinig met mijn auto ( wat leuk werd opgemerkt door hun ) dus ik zag het niet zitten om mijn voorbumper daar tegen de vloer aan te krijgen..
Uiteindelijk de eerste run, 119.2 PK op de wielen. ( notitie: ik heb een K&N cold air intake wt voor 6 pk zou moeten zorgen.. zeggen ze king: ).. hoe dan ook, 119 pk is een nette score als je bedenkt dat de 125 pk op de krukas zou moeten zijn. Toppertje.
Uiteindelijk begonnen ze met de op maat tuning.. Begrijp me niet verkeerd, De prijs was niet bizar hoor.. alleen omdat hij in 10 minuten klaar was met schrijven vroeg ik me af wat hij allemaal veranderd had. toen hij dit uitlegde werd verteld wat hij gedaan had, met de opmerking.. nja ik heb motoren al tig keer gedaan,, dus dit moet wel ongeveer kloppen.. Dit noem ik geen op maat tuning.. maar goed..we kijken.. We kregen 130 pk,, nette score opzich.
Toen ging hij nog wat meer proberen.. toen kwam het lampje; op maat tuning.. prima dus.. 131.7 ongeveer.
Gewoon netjes dus auto was klaar.
Proefrit gereden, auto wat vlotter uit de bocht.. stilstaande start was weinig merkbaar.
Ik natuurlijk weer als een eikel.. vanwaar die 140 PK op de site dan? antwoord: jaah moet je altijd 5 pk marge in houden.. en je krijgt nog 5 % over de komende 500 km zodra de sensoren allemaal gewend zijn wat er gebeurt.
hmm.. oke.. persoonlijk vind ik dat ze deze info dan ook even erbij mogen zetten.
Hoe dan ook.. eindoordeel;
prima geleverd werk waar ik voor betaald heb.. persoonlijk weet ik niet of ik mijn geblazen motor daar extreme zou laten tunen.. echt een reden kan ik niet noemen. meer een voorgevoel. Verder netjes ontvangen en redelijke uitleg.
Ik ben een zeikerd, ben heel secuur met mn auto.. en aangezien ik zelf de hele dag met auto's werk heb ik er zelf nog wat verstand van en vooral ook geinteresseerd. of ze dit zo op prijs konden stellen weet ik niet.
Ik moet nageven.. onderweg naar huis ondervond ik wel echt dat het schakelen.. even inhalen zonder te schakelen.. net weer wat soepeler als voorheen.. Dus dat is prima.